Bu eğitim sonunda katılımcılar, TA perspektifinden geri bildirim sürecini yönetebilecek, iletişimde ego durumlarının etkisini analiz edebilecek ve geri bildirimi davranış değişimini teşvik eden bir araç olarak kullanabileceklerdir. Anlamlandırma, etkin dinleme ve güçlü soru sorma teknikleri sayesinde geri bildirimin kalitesini artıracak, NET modeli ile net, anlaşılır ve uygulanabilir mesajlar verebileceklerdir. Karpman Drama Üçgeni ile zor diyaloglarda sağlıklı iletişim çizgisinde kalmayı öğrenerek hem performansı hem de ilişkileri güçlendireceklerdir.
Anasayfa » TA Temelleri ve Geri Bildirimin Psikolojisi
TA Temelleri ve Geri Bildirimin Psikolojisi

Eğitim Konu Başlıkları
1
TA’nın Tarihçesi ve Kabulleri: Herkesin OK olduğu, değişimin mümkün olduğu ve insanların düşünme kapasitesine sahip olduğunu içselleştirmek
2
Ego Durumları ve Alt Yapılanmaları: Envanter Uygulaması: Envanter uygulaması ile bireyler kendi baskın ego durumlarını keşfeder, iletişim ve liderlik tarzları üzerindeki etkilerini analiz eder.
3
Geribildirim Esnasında Oluşabilecek Transaksiyonlar: Geribildirimde oluşan çarpraz ve gizli transaksiyonları tanımak ve bu iletişim tuzaklarında hangi ego durumlarının devreye girdiğini analiz etmek
4
İndirim Sistemleri ile Başetmek: İş hayatındaki iletişimde, sorumluluk alma, karar verme ve çatışma yönetimi süreçlerinde indirim davranış kalıplarının etkilerini fark etmek, indirim türleri (durum, kişi, seçenek, çözüm gibi) ile etkili şekilde baş etmenin yolları interaktif uygulamalarla geliştirmek
5
Anlamlandırma, Empatik Dinleme ve Soru Sorma: Karşılarındaki kişilerin yalnızca söylediklerini değil, söylemediklerini de fark edebilecek empatik dinleme pratiği geliştirme, duyduklarını kendi zihinsel modelleriyle eşleştirmek yerine, karşı tarafın çerçevesinden bakmayı öğrenmek, düşünmeyi teşvik eden, açık uçlu ve kişiyi derinleştiren soruların iletişimdeki gücü
6