Skip to main content

Program Liderlerimiz

Bediz Kılıçkını

MCC, CTPC, ORSC’er, AimCC, TA Coach

Bediz Kılıçkını; koçluk, liderlik ve profesyonel gelişim konularında uzmanlaşmış bir yazar, eğitmen ve profesyonel koçtur. İş hayatına üniversite yıllarında rehberlik yaparak başlayan Kılıçkını, ulusal ve uluslararası firmaların bankacılık, finans, telekomünikasyon ve hızlı tüketim sektörlerinde uzmanlıktan, direktörlüğe yükselen kariyer yolculuğunu koç, eğitmen ve danışman kimlikleriyle sürdürmüştür.

Kılıçkını, 2011 yılında kariyer birikimini kullanabileceği bir alana, eğitim sektörüne yönelerek MB Akademi'yi kurmuştur. Şu anda, kurucusu olduğu firmada yöneticilik yapmakta, profesyonel koç kimliğiyle koçlar yetiştirmekte, yönetici koçluğu, ilişki ve takım koçluğu yapmakta ve keynote speaker olarak seminerler vermektedir.

Ayrıca 2012 yılında Aim Coaching koçluk okulunu kurarak, 350'ye yakın profesyonel koçun gelişim ve sertifikasyon sürecine eşlik etti. Temel koçluk programı, ileri seviye koçluk programı, Transaksiyonel Analiz ile güçlendirilmiş TA Coaching ve ilişki koçluğu programları geliştirdi. Halen tüm koçluk programları ile ülkemizin gelişimi için kurumlara ve bireylere koçluk mesleğini tanıtmak, sevdirmek ve meslek olarak edindirmek konularında yoğun çalışmaktadır.

Kılıçkını ayrıca yazarlık ve eğitmenlik alanında da faaliyet göstermektedir. "Kalbe Dokunan Koçluk" ve "Koçluk Öyküleri" kitaplarına ek olarak, 2023 Nisan ayında "Transaksiyonel Analiz ile Liderlik Öyküleri" kitabı da okuyucularla buluşmuştur.

Son 10 yıldır "Tarihten Liderlik Dersleri" adlı programı Topkapı Sarayı'nda tasarlamakta ve yürütmektedir. Bu program, Türkiye'nin önde gelen kurumlarının kıymetli yöneticileriyle bir araya gelerek Topkapı Sarayı'nın mistik ortamında tarihten liderlik dersleri sunmaktadır. Bediz Kılıçkını şimdi bu programı Floransa'da da gerçekleştirerek değişim yönetimi ve tarihten liderlik derslerini bir araya getiren bir program sunmaktadır.

Genel olarak, Bediz Kılıçkını'nın çalışmaları; liderlik, koçluk ve profesyonel gelişim konularındaki uzmanlığını ve deneyimini sergilemektedir. Bu çalışmaları hem bireysel hem de kurumsal seviyelerde, katılımcıların liderlik becerilerini ve kişisel gelişimlerini güçlendirmelerine yardımcı olmaktadır.

Filiz KOZCAĞIZ

Filiz KOZCAĞIZ, Stratejik İnsan Kaynakları Danışmanı, Eğitmen, Profesyonel Koç
İnsan kaynakları alanında 25 yılı aşkın deneyime sahip olan Filiz Kozcağız, kariyerine ilk adımı 1999
yılında SmithKline Beecham İlaç Şirketi’nde İnsan Kaynakları Asistanı olarak atmıştır. 2000 yılında
Boehringer Ingelheim’e İnsan Kaynakları Uzmanı olarak katılmış ve aynı şirkette 18 yıl boyunca şirketin
farklı İnsan Kaynakları Fonksiyonlarında yönetsel rollerde görev almıştır. 2014-2016 yılları arasında
Boehringer Ingelheim’ın Dubai merkezli META (Middle East, Turkiye, Africa) Bölgesi için Ücret ve
Ödüllendirme, Expat Yönetim Direktörü olarak görev yapmış olup, farklı ülkelerin ihtiyaçlarını analiz
ederek uygun çözümler üretmeyi ve farklı kültürler ile çalışabilme deneyimlerini kazanmıştır. Ayrıca bu
rolünde Global Ücret ve Ödüllendirme, Expat Yönetimi Komitesinin bir üyesi olarak bölge ülkeleri global
düzeyde temsil etme ve global projelerde görev alarak şirketin bu alandaki global stratejilerine katkı
sağlama fırsatı bulmuştur. 2016 senesinde Türkiye’ye dönerek Boehringer Ingelheim Türkiye İnsan
Kaynakları Direktörü olarak görevine devam etmiş ve ekibiyle birlikte Türkiye organizasyonunun tüm
İK süreçlerine baştan uca liderlik etmiştir. Bu rolünde aynı zamanda Boehringer Ingelheim Türkiye
Yönetim Kurulunda yer almıştır.
2018 yılında Amgen Türkiye ve Gensenta İlaç Şirketi (o zamanki adı ile Mustafa Nevzat)’nde İnsan
Kaynakları Direktörü olarak göreve başlamış, 1.050’yi aşkın çalışanı kapsayan insan kaynakları
süreçlerini yönetmiş ve yönetim kurulunda aktif rol almıştır. Bu dönemde özellikle organizasyonel
yeniden yapılanma, dijital dönüşüm, EVP oluşturma ve büyük ölçekli birleşme-devralma projelerine
liderlik etmiştir. 2022’de Gensenta’nın Eczacıbaşı’na satış sürecini başarıyla yönetmesi kariyerindeki
önemli dönüm noktalarından biridir.
2023 Temmuz ayından itibaren kurucusu olduğu eğitim ve danışmanlık şirketinin çatısı altında; insan
kaynakları danışmanlığı, liderlik gelişimi, organizasyonel gelişim projeleri ve profesyonel koçluk
hizmetleri sunmaktadır. Aynı zamanda MB Akademi’de eğitmenlik ve danışmanlık yaparak farklı
sektörlerden kurumlara organizasyonel gelişim ve İnsan Kaynakları süreçlerinin oluşturulması ve
yönetiminde katkı sağlamaktadır.
Filiz Kozcağız, İTÜ’den Turizm ve Otel İşletmeciliği ön lisansı sonrası Anadolu Üniversitesi İşletme
Bölümü’nden mezun olmuştur. Bunun yanı sıra CTI Co-Active Coaching, ORSC (Organisational
Relationship Systems Coaching), Points of You Master Practitioner, NLP Master Practitioner gibi
uluslararası sertifikalara sahiptir.

Uzmanlık Alanları

• Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
• Organizasyonel Tasarım & Gelişim
• Yetenek Yönetimi ve Liderlik Gelişimi
• Ödül ve Yan Haklar Yönetimi
• Değişim Yönetimi & Kültürel Dönüşüm
• Çeşitlilik, Kapsayıcılık ve Aidiyet (DIB)
• Eğitim Tasarımı & Uygulama
• Koçluk ve Mentorluk

H. Ayhan ERDOĞAN

Eğitmen

H. Ayhan ERDOĞAN

1980'de İstanbul'da doğmuştur. Öğrenim hayatını ekonomist olarak sonlandırmıştır. 18 yıllık iş hayatının sonunda Vestel, Ülker vb. kurumsal firmalarda çeşitli pozisyonlarda satışta uzmanlaşmıştır. Kurumsal hayatta kazandığı tecrübeyi kendi girişimlerinde kullanmaya karar vermiş ve profesyonel iş yaşamının kalan sekiz yılında e-ticaretten hizmet sektörüne kadar farklı alanlarda kendi girişimlerine hayat vermiştir.
2018 yılında kişisel gelişim alanına yönelmiş ve önce kendi üstünde çalışmaya başlamıştır. Yurtdışında ve içinde çeşitli çalışmalara katılmış ve bu çalışmalar esnasında kendine dair edindiği pek çok içgörüden birinde bildiklerini başkalarına aktarmak konusunda çok tutkulu olduğunu fark etmiştir. Bu tutkuyu hayata geçirmek için sırasıyla önce Boğaziçi Üniversitesi Kişisel Dönüşüm Danışmanlığı Programını tamamlamış ardından ICF akreditasyonlu BreathingMind Mindfulness Coaching eğitimine katılmıştır. Öğrenmenin sadece duymak ve dinlemenin ötesinde deneyimleyerek gerçekleştiğine olan inancı sebebiyle yıllarca edindiği bilgi ve tecrübeyi aktarmak için sıradışı bir yöntem olan Yaratıcı Dramaya yönelmiş, İstanbul Drama ve Sanat akademisinde MEB akreditasyonlu Yaratıcı Drama Liderliği programını tamamlamıştır.
Son yıllarda Yaratıcı Drama yöntemi ile Bisu, Samsung, Aydem, Enza, Yataş, QNB/ Cigna Sigorta gibi kurumlar için çeşitli eğitim ve atölye çalışmaları yapmştır. Yaptığı çalışmalarda odaklandığı başlıca alanlar ekip içi ve ekipler arası tanışma ve kaynaşma, motivasyon, kurum aidiyeti, doğru iletişim, empati, ekip uyumu, performans artışı, stres ve kriz yönetimidir.

Hakan Güneş

PCC, AimCC

Satış, pazarlama ve eğitim alanında 15 yıllık tecrübesi bulunan Hakan Güneş;

Lisans eğitimini; Anadolu Üniversitesi İktisat bölümünde, Yüksek Lisans eğitimini ise Başkent Üniversitesi İşletme Yönetimi Bölümü’nde tamamlamıştır.

Profesyonel hayata 2004 senesinde Pfizer İlaç’ta Onkoloji alanında satış ve tanıtım ile başlamıştır. Bu rolü 4 sene devam ettirmiş ve ardından Pfizer İnsan Kaynakları Departmanı’nda Eğitim Uzmanı olarak 2 sene çalışmıştır.

2010 yılında DHL Express Türkiye’ye transfer olmuştur. Burada 3 yıl boyunca Saha Satış Müdürü olarak görev yapmıştır.

2013 – 2016 yıllarında Turkcell’de Kıdemli Satış Yöneticisi olarak kariyerine devam etmiştir.

Son çalıştığı yer olan Turk Telekom Grupta, hem Türk Telekom; hem TTNet hem de Avea’dan sorumlu olarak Stratejik Müşteriler Satış Yöneticisi olarak deneyim edinmiş ve bu pozisyonda 2,5 sene kalmıştır.

Tüm bu süre zarfında, Türkiye de 4 farklı sektörde rol alma fırsatlarını yakalayan Hakan, ayrıca Türkiye’nin önde gelen bir çok firmasıyla iş ilişkisi içerisinde bulunmuş, değişik dinamikleri tanıma fırsatına sahip olmuştur.

Bu deneyimlerine ek olarak, kariyeri boyunca eğitimler vermiş ve bir çok eğitim almıştır. Kişisel gelişimine koçluk alanında devam etmiştir. Aim Coaching koçluk programına katılarak ICF ( Uluslararası Koçluk Federasyonu) onaylı koçluk programını bitirmiş profesyonel koçluğa adım atmıştır.

2018 yılından itibaren MB Akademi’de Satış, Liderlik ve Ekip yönetimi konusunda da eğitimler vermektedir.

Buket ÇELEBİÖVEN

PCC, CTPC, ORSC’er, TA Coach

Buket Çelebiöven, bireysel koçluk, takım koçluğu ve liderlik gelişimi konusunda kendisini geliştirmiş bir profesyoneldir.

CTI (Co-Active Coaching) ve ORSC (Organizasyon ve İlişki Sistemleri Koçluğu) eğitimlerini tamamladı.

Kariyerine 1994 yılında Beko Elektronik A.Ş.’de Stratejik Planlama bölümünde başladı ve 2002-2005 yılları arasında İnsan Kaynakları fonksiyonunu yönetti. Daha sonra 2005-2009 yıllarında Koç Holding A.Ş.’de Koç Topluluğu genelinde Performans, Ücret Yönetimi ve İşe Alma süreçleri ile ilgili politika ve ortak süreçlerin geliştirilmesinden sorumlu İnsan Kaynakları Koordinatörü olarak görev yaptı. 2009’dan 2021 mayıs sonuna kadar Arçelik A.Ş.’de, Türkiye ve 35 ülkede tüm İnsan Kaynakları süreçlerinin yönetiminden sorumlu Global İnsan Kaynakları Direktörü (CHRO) olarak çalıştı.

Arçelik’in yurtdışı büyüme sürecinde; doğru İK stratejilerinin oluşturulması, satın alınan ve kurulan şirketlerin entegrasyonu, global yetenek yönetimi ve geleceğin liderlerinin yetiştirilmesi konusunda önemli projelere imza attı. Onun liderliğinde Arçelik önemli bir organizasyonel ve kültürel dönüşümden geçti ve çalışan memnuniyeti sonuçları 2 kat arttı.

Kadının Toplumda ve İş Hayatında Desteklenmesi üzerine Arçelik’te önemli girişimler yürüttü, aynı zamanda Sivil Toplum Örgütleri’nde bu konuda çalışmalar yürütüyor.

PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütüyor, aynı zamanda EMCC (Avrupa Yönderlik ve Koçluk Derneği) Türkiye’nin Yönetim Kurulu Üyesi.

İK stratejilerinin oluşturulması ve İK yetkinlik gelişimi, değişim yönetimi, organizasyonel ve kültürel dönüşüm, liderlik gelişimi konularında danışmanlık yapıyor.

Üniversite eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği üzerine tamamladıktan sonra yine İTÜ’de Mühendislik Yönetimi üzerine yüksek lisans yaptı. 2021 yılında Yale Üniversitesi’nde Yönetim Kurulunda Kadın programını tamamladı. Bir çocuk annesidir ve iyi derecede İngilizce bilmektedir. Buket, tutkusu olan öğrenme ve paylaşmaya devam etmek, liderlere, kadınlara ve gençlere gelişimlerinde destek olmak ile ilgili hayallerinin peşinden koşmaktadır.

Yasemen Özdil

ACC, Eğitmen

Yasemen Özdil, 2006 Koç Üniversitesi Sosyoloji mezunu olup, 15 yıllık kurumsal kariyerine
Eczacıbaşı-Baxter Hastane Ürünleri’nde İnsan Kaynakları bölümünde başlamıştır. Çalıştığı
dönemde İnsan Kaynakları yüksek lisansını tamamlamıştır. 2006-2016 yılları arasında insan
kaynaklarının uçtan uca tüm süreçleri ve iç iletişim sorumluluğunda çeşitli görevlerde çalışmış
olup, stratejik projelere liderlik etmiştir.
2016 yılında, birleşme ve devralmalar, ortak girişim yönetimleri ve bölünmeler ile sırasıyla,
Baxalta, Shire ve Takeda’ da küresel ve yerel olarak, organizasyonel dönüşüm ve IK yönetim
sorumlulukları üstlenmiştir. Türkiye’deki iyi uygulamaları global projelere de taşıyarak, bölgesel
İnsan Kaynakları stratejisine rekabet avantajı sağlayacak önemli katkılar sunmuştur.
Son olarak Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü olarak görev yaptığı kurumsal hayattan 2020 yılı
ortasında ayrılmış olup, o günden bu yana freelance olarak, İlaç, Medikal Cihaz, FMCG,
Teknoloji, Perakende, Mimarlık vb. farklı sektörlerde İnsan Kaynakları danışmanlığı, profesyonel
koçluk, takım fasilitasyonları, değerlendirme/gelişim merkezi uygulayıcılığı ve eğitmenlik
görevlerini sürdürmektedir.
IK stratejilerinin oluşturulması, tutundurulması, yetenek yönetimi ve liderlik gelişimi
konularında danışmanlık yapmaktadır. Yenilikçi yaklaşımlarla organizasyonel verimliliği arttıran
sürdürülebilir çözümler sunmakta olup, takım, lider, kültür ve iş sonuçlarını dengede tutarak
sürdürülebilir başarı sağlamak adına anlamlı büyüme ve dönüşüm ortaklığı yapmaktadır.
ICF ve EMCC akredite bir koç olan Yasemen Özdil, insanı biyo-psiko-sosyal bir yaklaşım ile
anlayabilmek için Klinik Psikoloji ve Nörobilim Yüksek Lisans eğitimlerini tamamlamış olup, bu
bilgileri organizasyonel gelişim süreçlerine entegre etmektedir. Ayrıca, Üniversitede Yetenek
Yönetimi dersleri vererek, İK profesyonellerine ve liderlere yol göstermektedir.
Yetenek gelişimini desteklemeyi, verimli organizasyonlar oluşturmayı ve etkin takımlar
geliştirmeyi amaçlayan bir profesyoneldir. At destekli liderlik yaklaşımı ile deneyimsel takım
çalışmaları konusuna gönül vermektedir. Atların liderlik, duygusal zekâ ve geri bildirim
konularında sunduğu güçlü öğrenme deneyimlerini programlarına entegre etmektedir.
Profesyonel kariyerinde değişimden öğrenmeyi temel almakta; liderlerin gelişim yolculuklarına
anlam katmak, stratejik hedefleri hayata geçirmek ve duygusal dengeyi güçlendirmek adına
değer yaratmaktadır.

Uzmanlık Alanları
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Yetenek Yönetimi / Liderlik Gelişimi
Değerlendirme /Gelişim Merkezi Tasarlama / Uygulama
Değişim Yönetimi & Kültürel Dönüşüm
Yetkinlik Gelişimi & Eğitim Tasarımı & Uygulama
Yönetici Koçluğu
IK ve Yönetici Mentorluğu
Takım Fasilitasyonları
Nefes Koçluğu

İmren Anlar

AIM Coaching

İmren ANLAR, Üsküdar Amerikan Koleji’nde ortaokul-lise öğreniminin ardından, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde (İngilizce) lisans eğitimini tamamlamıştır. Yüksek lisansını, Bilgi Üniversitesi ve Manchester Business School Executive MBA programında bitirmiştir.

İş hayatına, 1998 yılında Garanti Bankası MT Programı’nın ardından, aynı bankada ‘Bireysel ve Kobi Bankacılığı’ bölümünde başladı; daha sonra yine Garanti Bankası’nda, ‘Kurumsal Bankacılık Nakit Yönetimi ve Ödeme Sistemleri’ bölümünde, hızlı tüketim ürünleri, otomotiv, perakende, telekom ve ilaç sektörlerinden sorumlu yönetici olarak devam etti; satış, pazarlama ve iş geliştirme faaliyetlerini yürüttü.

2003-2007 yılları arasında, Hollanda merkezli ABN AMRO Bank N.V. bünyesinde, yurt içi ve yurt dışında farklı pozisyonlarda bulundu. Bankanın Türkiye şubesinin, ‘Kurumsal Nakit Yönetimi ve Dış Ticaret (Global Transaction Services)’ bölümünün kuruluşu aşamasında görev aldı; aynı zamanda, Orta-Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika (CEEMEA) bölgesinin yönetici yardımcılığını yaptı.

2009 yılından itibaren, Eurobank Tekfen (Burgan Bank) ‘Nakit Yönetimi ve Ödeme Sistemleri’ birimini kurdu ve bu birimin Bölüm Başkanı olarak görev yaptı.

Denizbank’tan 15 yıl sonra BDDK’nın faaliyet izni verdiği ilk banka olan Odeabank’ın kurucu üyeleri arasında yer aldı. Yedi sene boyunca bankanın ‘Kurumsal Dijital Bankacılık, Ödeme Sistemleri ve İşlem Bankacılığı Direktörlüğü’ görevinde bulundu. Bu esnada, Mastercard, Visa ve BKM ile ortak projelere imza attı; bugün Türkiye’nin önde gelen Fintech firmalarının faaliyete geçmeleri aşamasında iş ortağı olarak destek verdi.

Alternatif Bank’ın yeniden yapılanması kapsamında çeşitli görevlerde önemli sorumluluklar aldıktan sonra; HSBC Kurumsal Bankacılık bünyesinde, ‘Vadeli Mevduat, Dijital Bankacılık, Nakit Yönetimi, Müşteri Hizmetleri ve Implementasyon alanlarından sorumlu Ülke Müdürü (Global Liquidity and Cash Management Country Head)’ görevini yürüttü.

Bankacılık kariyerine, HBL Türkiye ‘Kurumsal Bankacılık ve Kredilerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı’ olarak devam etti ve aynı zamanda bankada ‘Yönetim Kurulu’ üyeliği yaptı.

İmren, International Coaching Federation (ICF) onaylı AIM Coaching okulunun mezunudur.

25 yıldan fazla olan iş tecrübesini, yurt içi ve yurt dışı organizasyonlardaki konuşmacı olarak deneyimi ile birleştirerek, koçluk ve mentorluk eğitimleri vermektedir.

Aynı zamanda kendisi, İstanbul Üniversitesi AUZEF Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler lisans programına devam etmektedir.

Neslihan PEKAK

PCC, AimCC, TA Coach

Neslihan Pekak, İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 2003 yılında mezun oldu.

20 yılı aşan profesyonel çalışma sürecinde, Perakende, Teknoloji / ARGE, Bankacılık, Sigortacılık, Savunma Sanayii gibi farklı sektörleri deneyimleme imkanı buldu. Bu sektörlerde süreç iyileştirme, proje yönetimi, ürün geliştirme, değişim yönetimi, kalite yönetimi, insan kaynakları yönetimi, eğitim ve yetkinlik yönetimi alanlarında başarılı çalışmalara imza attı.

Türkiye’nin ilk Türkçe e-grup servisinin geliştirilmesi, sigortacılık sektöründe “Hasar Merkezi”, “Tamir İşleri” iş modellerinin ve portallerinin geliştirilmesi, bilgi teknolojileri çalışanları için “Çevik Yetkinlik Yönetimi”, “Teknik Mentorluk Programı”, kurum içi “İç Koçluk Ofisi” kurulum ve yönetimi örnek çalışmaları arasında.

2015 yılında Aim Coaching ekolümüze ait Aimco ve AimCC (güncel tanımları ile ICF Level1 ve Level 2) koçluk programlarını tamamladı ve ICF ünvanlı koç olarak kalplere dokunmaya başladı.

2017 yılından itibaren firmalara kurum içi veya hizmet partneri olarak eğitim, danışmanlık ve koçluk hizmetleri sunuyor. Bu kapsamda Transaksiyonel Analiz (TA) psikoloji kuramı ve koçluk yaklaşımı ile harmanlanan eğitimleri, kişilerin hem iş hayatı hem de özel hayatında sağlıklı ilişkiler kurmasında ve sosyal yeterliliklerinin gelişmesinde etkili oluyor.

Neslihan ekolümüzün sürekli gelişim ve kalbe dokunma ilkeleriyle ICF onaylı koçluk programlarımızın Eğitim Direktörü ve Program Lideri olarak yeni koçların yetişmesi için destek oluyor.

ICF PCC ünvanına sahip Neslihan, bir yandan Sosyoloji lisans eğitimine devam ederken, Mutlu oğlunun gelişimine eşlik etmenin de heyecanını yaşıyor.