Nasıl Yapıyoruz?
Farklı kültürlere sahip olan kurumların ihtiyaçları da birbirinden farklıdır.
Başarıyı elde etmek icin nasıl bir yol izliyoruz?
İlk adım olarak, iş ortaklarımızın stratejik hedeflerini içselleştirerek, hangi yetkinliklerin destek sağlaması gerektiğini çeşitli yaklaşımlar ile tespit ediyoruz. Çalışanların ve yöneticilerin hedeflenen yetkinlik seviyelerini ölçerek, kurum içindeki gelişim alanlarını belirliyoruz. Ardından, belirlenen hedeflere uygun olarak, kurum veya bireye özel gelişim stratejileri oluşturuyoruz. Böylece, iş ortaklarımızın özel ihtiyaçlarına odaklanarak, özelleştirilmiş ve etkili çözümler sunarak başarılarına eşlik ediyoruz.
Mevcut Potansiyel
Hedeflenen Potansiyel
Gerçek Potansiyel
İhtiyaçları Tanımlamak
Proje katılımcılara aktarılır. Saha ziyaretleri ve workshoplar ile ihtiyaç ve beklentiler belirlenir.
Envanter Uygulamaları
İhtiyaçlara yönelik envanterler uygulanır ve katılımcılara birebir geri bildirimler verilir.
Eğitim Süreci
İhtiyaca yönelik hazırlanan sınıf içi ve dijital eğitimlerle katılımcıların hedeflenen potansiyele ulaşması sağlanır.
Hedeflenen Potansiyel
Dijital altyapı ile videolar ve egzersizlerle eğitim desteklenir.
Sürdürülebilirlik / Ölçümleme
Süreç sonunda envanter uygulamaları yapılarak fayda ölçümlenir.
Süpervizörlük / Koçluk
5 kişilik gruplar halinde derinlemesine seanslar yapılır. İhtiyaç halinde birebir koçluk seansları yapılır.
Gerçek Potansiyel
Süreç sonunda envanter uygulamaları yapılarak fayda ölçümlenir.
MB Akademi’nin Farkı Nedir?
Biz, kişinin olma haline odaklanıyoruz. Çünkü inanıyoruz ki, kişiler yapma halinden çok olma haline odaklandıkları zaman fark yaratmaya başlarlar.
Hedefimizi “öğretmek veya bilgi transferi yapmak” tan daha çok, her bir katılımcının özelinde farkındalık oluşturarak, katılımcının kendi gelişim aksiyon ve adımlarını atmasına yönlendirmekteyiz. Akademik bilgileri koçluk yaklaşımıyla sunuyoruz. Katılımcının o bilginin neresinde olduğuna (being) bakmasını sağlayarak HAP (Hemen Aksiyon Planı)’ını bulmasına eşlik ediyoruz. HAP’ın devamlılığı ve olası kriz anlarında unutulmaması için katılımcının kendi taahhüdünü alıyoruz. Sonrasında yapmasını teşvik ediyor ve takip ediyoruz.
Düşünme
Program içeriği, konuya uygun akademik bilgiyi detaylı bir şekilde ve anlaşılır bir dille sunar. Katılımcıların konuyu daha iyi kavramalarını sağlamak adına, bilgi referanslarla desteklenir ve güncel örneklerle zenginleştirilir.
Olma
Akademik bilgi, katılımcıları kendi iç dünyalarını sorgulamaya teşvik eder. Bireysel olarak uygulanan kanıtlanmış gelişim modelleri ve araçlar, her katılımcının kişisel farkındalığını artırmayı hedefler. Katılımcılar, bu bilgiyi kullanarak kendi içsel engel ve motivasyon kaynaklarını tanıma şansı bulurlar.
Taahhüt
Akademik bilgilerin kişisel farkındalık süzgeçlerinden geçirilmesinden sonra, bu bilgiyi davranışlara yansıtabilmek için gereken aksiyonları almak amacıyla taahhütte bulunurlar. Zor anlarda bu taahhütlere sadık kalarak kalıcı gelişimi desteklemek için hatırlatıcı önlemler oluştururlar.
H. A .P
Hemen Aksiyon Planı, katılımcılara, akademik bilgiyi kendi farkındalık süzgeçlerinden geçirme ve bu bilgi temelinde nasıl ilerleyeceklerine karar verme şansı sunar. Katılımcılar, atacakları adımları, değiştirecekleri unsurları ve bırakacakları konuları belirlerler.
Yapma
Katılımcılar, düzenli ve planlı bir şekilde belirledikleri aksiyonları hayata geçirirler. Zorluklarla karşılaştıklarında ve başarılarına odaklandıklarında, kendi gelişimleri üzerinde kapsamlı bir gözlem yaparlar ve bir sonraki adımlarını belirlerler.