Satışta Hedef Kitle - 2

Satışta Hedef Kitle - 2

Hedef kitlenin “herkes” olduğu ilginç ve efsanevi zamanları oldukça geride bıraktık. Ve artık her sektör, her ürün, her şirket ya da satıcı için kısa ve orta vadeli sonuçları ancak hedef kitle tanımı ile yapabileceğimizi biliyoruz.

Konuya şirketin varlığı, satış ekibinin bütçe hedefi, satıcının motivasyonu vs gibi alanlarla bakmak mümkün. Ancak hedef kitle tanımında en önemli nokta sürecin hangi yoldan ilerleyeceğinin ve aslında ilerleyip ilerlemeyeceğinin tespitidir.

Hedef kitle hunisi bu noktada çok belirleyici olabilir ama ürün ya da hizmetinizin özelliğine göre siz ya da şirketinizin ilgili birimleri bir “hedef kitle” tanımı da yapabilir. Konu bu noktada daha çok süreç tasarımının nasıl yapılacağına evrilir ki bu karar neredeyse hayatidir.

Tüme varım mı yapacaksınız tümden gelim mi?

Çoğu satış ekibinde olduğu gibi tüme varım yapmak yani aslında “Kervan yolda düzülür” misali iş tasarımını hareket halindeyken yapmaya çalışmak mümkün. Dolayısı ile yolda ulaşabildiğiniz veya sınırsız değişkenden birinin etkisi ile eşleştiğiniz müşterilerin iş süreçlerinizi şekillendirmesine izin verebilirsiniz.

Diğer yandan ekibi ve tasarımı dinamik tutmak, ara kontrol ve dönüşüm noktaları oluşturmak şartı ile tümden gelimi tercih edebilirsiniz. Bu belirgin hedefe göre tasarlanmış bir süreci, tam uyumlu ve nitelikli tasarımı, aktif uygulamayı hizmetinize sunacaktır.

Unutmayın; artık hiçbir ürün, marka ya da satıcı hiçbir müşteri için vazgeçilemez değil. Alternatifler ile buluşmak müşteri için anlık kararlar kadar doğal ve hızlı. Tasarım ve stratejileriniz eskiye oranla derinlikli ve nitelikli olma zorunluluğunda.

Bu zorunluluk hedef kitlemize karşı bazı sorumluluklar da barındırıyor. Ve bu sorumlulukları en baştan üstlenmek gücümüzü arttıracaktır.

Bir satıcı ya da satış ekibi olarak her satış sürecinde; işinizi doğru yapmanın, müşterinize gerçekten fayda sağlamanın, ihtiyacı olan ürünü ya da hizmeti en iyi şekilde sunmanın, doğru fiyatı ve kaliteyi oluşturmanın, üstelik bütün bunları saygı sınırları içerisinde insanı diyalog ile yapmanın sorumluluğunu üstleniyorsunuz. Tüm’ü en baştan tanımlamak ve ona varırken dikkat noktalarınızın ne olduğunu bilmek satış aktivitenizde sıçrama etkisi oluşturacaktır.

 

Şahap Tokgöz

 


 

Adres
Vezir Sk. Ünsal Apt.
Kat:9 Daire:10,
Caddebostan, Kadıköy / İstanbul

+90 216 692 0191   +90 555 156 0191

mb@mbakademi.com.tr

İLETİŞİM

 

 

Bizi Takip Edin

linkedin facebook youtube instagram2 twitter