Müşteri Neden Değerlidir?

Müşteri Neden Değerlidir?

İnsanlar arası etkileşimin tarihi yükseliş dönemindeyiz. Dijitalin, sosyal medyanın, kendini ifade etmenin, kişisel markamızı yükseltmenin ve hatta kişisel etki alanımızı istikrarlı bir şekilde test edip arttırmaya çalışmanın altın çağını yaşıyoruz.

Yıllar önce firmalar ürün ya da hizmetlerinin varlığı, etkinliği ve geleceği için sadece satış raporları, pazarlama analizleri, odak grup çalışmaları gibi verilere bakmak zorundaydı. Devamında ise ürünü ya da hizmeti sahaya sürmek ve sonucunu gözlemlemek kalıyordu. Elbette bütün bunlar doğru yapıldığında harika sonuçlar ve ders olacak deneyimlere sebebiyet verdi.

Ancak günümüzde “müşteri” noktasında hem gücümüzü arttıran hem de olumsuza döndüğünde yüksek nitelikte zarar verebilecek bir şey var. Bireylerin kişisel etki alanlarının eskiye göre kat ve kat artması!

Üstelik veriler bize bireylerin olumlu deneyim ile olumsuz deneyimi yayma oranı arasında neredeyse 5 kat olduğunu söylüyor.

Müşteri neden değerlidir (?) sorusu bu bakış açısı ile daha da stratejik bir soru haline dönüştü bile.

Elbette satış aktivitemizin nihai sonuca ulaşması ve bu sürece yüklediğimiz tüm anlamların karşılık bulması müşteriye bağlı. Bu anlamda müşteri satıcı ve şirket için, o an özelinde, neredeyse her şey ile eşleşiyor. Lakin müşteri kavramının; her müşteri ya da müşteri adayı temasını tekil olarak ifade etmenin ötesinde daha geniş alamda, yani; şirketin ekibin ya da satıcının sanki tüm hedef kitlesi olarak bakma eğilimini göz önüne alırsak büyük bir risk doğuyor.

Bu risk geniş bir hedef kitlenin içerisindeki her bir müşteri adayının ya da müşterinin tek tek değer arz ettiği gerçeği ve olumsuza döndüğünde yeni nesil etki alanı sayesinde bütünü etkileme ihtimalini getiriyor.

Özetle müşteriler artık sadece bireysel değil kitlesel olarak anlam ve değer ifade ediyor.

Çok susadığınız bir an, gerçekten ihtiyacınız olan o kocaman bardaktaki, serin ve ferah suyun içerisine, eğer yeterli değeri vermiyorsanız, bir damla kırmızı boya düşüverir. Artık tüm ihtiyacı ve stratejiyi baştan ele almak ve suyu arıtmak için yoğun çaba harcamak zorundasınız.

Müşteri iktisadi olarak hep değerliydi, lakin satış yapan firmaların ve satıcıların yeni dönemde unutmaması gereken konu; müşteri artık olumlu ve olumsuz etkileşim noktası olarak görünenin kat ve kat ötesinde değer taşıyor.

Ve evet, o klasik söz güçlenerek varlığını devam ettirecek. Müşteri velinimetimizdir.

Üstelik kelimenin anlamı olan; etkisi yaşadıkça sürecek bir iyilik ve bağışta bulunan kimse ile daha da örtüşmüş durumda.

 

 

Şahap Tokgöz

 


 

Adres
Vezir Sk. Ünsal Apt.
Kat:9 Daire:10,
Caddebostan, Kadıköy / İstanbul

+90 216 692 0191   +90 555 156 0191

mb@mbakademi.com.tr

İLETİŞİM

 

 

Bizi Takip Edin

linkedin facebook youtube instagram2 twitter