MB Blog        MB Magazin        Sosyal Sorumluluk

Satışta Taktiksel Haller

Satış etkinliğini kısa vadeli taktikler ile,
anlatmaya ya da uygulamaya çalışma eğilimi gittikçe artıyor sanki.
Elbette ki bu konudaki üstadların kendi üslup ve öğretilerini
saygı ile takip etmek lazım.

Tabi niyetlerinin de mucizevi ya da sihirli formüller verme olmadığından emin olmak mümkün.

Ancak bu taktiksel hallerin saha çalışanlarında ya da satıcılardaki etkisi pek olumlu değil.

Hayatın sırrını bulduğunu sanan mı dersin,

müşteri karşısında rolden role girip komik duruma düşen mi dersin,

yoksa taktiklere sarılıp kurumunun bütün müşteri ilişkileri yönetimi politikasını ve etik değerlerini yerle bir eden mi (?)

Sanki bu gerçek olmayan yapay denemeleri bırakma vaktidir ne dersiniz?

Tersten sorulan sorulardan, havalı cümlelerden,

güven vermek için yapılan garip vurgulardan,

yapay gülümsemelerden,

tutulamayacak sözlerden ve herkes için ayrı ayır özel olduğu vurgulanan indirim ya da uygulamalardan,

ısrarla sonuca gitmeye çalışan ve müşterinin talebi hakkında fikri dahi olmayan temsilcilerden,

papağan gibi aynı cümleleri yüzlerce farklı müşteri adayına tekrarlayanlardan,

olumlu cevap alma amacıyla

tekrar tekrar farklı yönlendirmeler yapanlardan

hipnotik etkilerden NLP hallerine kadar her yolu deneyenlere kadar

bin türlü örnek saymak mümkün.

Ve bunlar aslında müşteriyi bilerek ve isteyerek kaçırmakla eşdeğer.

Yahu satışı denize olta atıp, sık sık deneyip, en iyi en büyük balığı yakalama hali olarak değilde

bulunduğun denize, hedef kitlene, elinde bulunan malzemene,

gücüne ya da becerine göre bir ağ örmek olarak görsek tüm bu taktiksel ızdıraplardan kurtuluruz sanırım.

Bir ağ örün!

İlk sicim bilgi, eğitim, gördü..

İkinci sicim etik değerler, insani değerler, kalite..

Üçüncü sicim deneyim, hatalar, öğrenilenler..

Şöyle bir diklemesine düğümler geçin üzerinden sosyal gelişiminiz, sektör bilginiz, ürün hakimiyetinizle..

Ardından güven, hakkaniyet, adalet ya da iş takibi, sorumluluk ve en önemlisi insani ve olumlu iletişimle

bir ağ örün.

O zaman ne havalı oltalara ne de anlamsız taktiklere ihtiyaç kalır.

Aaa tabi ben şov severim;

kaçan müşteri, olumsuz etkilenen kurum ya da

taktiklere uyum sağlayamayıp elenen çalışanlar beni ilgilendirmez diyorsanız söz sizde.

Ha unutmadan!

Sanattan farklı olarak iş hayatında bir şovmenin, hokkabaz olması an meselesidir…

 

 

Şahap Tokgöz

 


 

Adres
Vezir Sk. Ünsal Apt.
Kat:9 Daire:10,
Caddebostan, Kadıköy / İstanbul

+90 216 692 0191   +90 555 156 0191

mb@mbakademi.com.tr

İLETİŞİM

 

 

Bizi Takip Edin

linkedin facebook youtube instagram2 twitter