MB Blog        MB Magazin        Sosyal Sorumluluk

Öz Duyarlılık

Satış ve müşteri ilişkilerinde,
satış sonrası süreçlerde, zor müşteri ya da üst segment
müşteri yönetiminde,
aslında müşteri’nin olduğu her anda her noktada başarıyı sağlayan kilit noktayı “Öz Duyarlılık” olarak tanımlayabiliriz.

Öz Duyarlılık tam olarak satış yönetimlerinin talep ettiği lakin çoğunlukla kişisel özellikler ile eşleştirilip

adı konulamayan, eğitimcilerin farklı kavramların bütünü olarak benimsetmeye çalıştığı,

yıldız satıcılara neyi farklı yaptığının merakı ile bakıldığında

cevap olan

fark noktasıdır.

Öz Duyarlılık… Kişinin içsel değerlerini şefkat ve iş etiği ile birleştirme hali.

12 yaşındaki bir çocuğun koşarak ve heyecanla size yaklaşırken ayağının kaydığını ve düştüğünü hayal edin!

Korkacak bir şey yok halen gülüyor ve üstünü silkeleyip

size doğru hamle yapar halde…

Böyle bir durumda hissiyatınız ne olur?

Muhtemelen durumu uzaktan gözler, çocuğun kendi kabiliyetine güvenir ve

fazla olumsuz bir durum olmadığından eminseniz

müdehaleniz temsili düzeyde olur.

Yüksek heyecan, tedirginlik, duruma özenme, inceleme vs biraz uzak kalır.

Peki aynı senaryoyu 12 aylık(!) bir çocuk için düşünseniz ne hissedersiniz?

Muhtemelen bu duyguları en üst düzeyde yaşar

hızlıca müdehale etme eğilimde olursunuz.

Bazen fazla gibi görünse de annelerimizden gelen o içinizdeki pamuklara sarma hissiyatı çok değerlidir.

Öz Duyarlılık tam olarak bu hissiyatı gerektiren bir eylem tarzıdır.

Tabi müşteriyi pamuklara sarmayalım

ama unutmayalım ki

bardağın kırılmaması yüksek hassasiyete bağlı.

 

Şahap Tokgöz

 


 

Adres
Vezir Sk. Ünsal Apt.
Kat:9 Daire:10,
Caddebostan, Kadıköy / İstanbul

+90 216 692 0191   +90 555 156 0191

mb@mbakademi.com.tr

İLETİŞİM

 

 

Bizi Takip Edin

linkedin facebook youtube instagram2 twitter